Welkom

Welkom op ons vijfde Floridablog. We vinden het leuk om een blog bij te houden van onze vakanties. Zo kan iedereen meegenieten en kunnen we zelf ook op elk moment terug kijken op onze vakanties. Veel leden van het Florida Forum hier, familieleden, vrienden, bekenden. Het is altijd weer heel leuk om jullie reacties te lezen! Zonder google account kan dat ook door " anoniem" aan te vinken. Als je je naam onder je bericht zet weten we alsnog wie de reactie gestuurd heeft en je hoeft dan niet in te loggen.

zaterdag 28 juli 2012

Dag 3 Sanibel en Captive Island

Vanmorgen was ik alweer vroeg wakker. Vandaag maar eens een bezoekje aan Sanibel brengen. Een prachtig eilandje  dat bekend staat om zijn moooie stranden en vele schelpen. Het ligt op 25 minuten afstand dus dat is wel te doen. Natuurlijk werd er eerst nog even gezwommen en ontbeten. Tim maakte voor Elise een heerlijk ontbijt (zie foto) en Rick checkte nog even zijn mail aan de rand van het zwembad. Life sucks ;-)
In Sanibel eerst lekker lunchen bij MC Otters. Daar krijg je een papieren tafelkleed met wasco krijtjes waar Jasmijn lekker mee kon tekenen op tafel. De wascokrijtjes hadden een grote aantrekkeingskracht op de rest van het gezelschap zodat iedereen op een gegeven moment druk zat te tekenen en te schrijven.

Elise had dit keer bardienst
 Uitzicht vanaf onze steiger

Op Sanibel verliep alles iets anders dan verwacht. Tijdens het zwemmen werd Tess door iets geraakt dat later een grote kwal bleek. ze gilde het opeens uit van de pijn. Het voelde alsof ze door 100 bijen werd gestoken en snel renden we het water uit. Ik zag over haar been meerdere plekken die lekn op brandblaren. Snel dus richting het dorp. Het eerste wat we tegen kwamen was een brandweerkazerne en dar snel aangebeld. Ze hadden een spray staan met azijn en sprayden haar been in wat meteen verlichting gaf. Ze was aardig gepakken genomen. De brandweerman verteld dat de kwallen al een aantal dagen het water in de omgeving bevolken. ze trekken weer terug of verder maar momenteel kwamen kwallenbeten veelvuldig voor. Weer in de auto om Tim en Elise op te halen want die waren op het strand bij de spullen gebleven. Niemand had meer zin in zwemmen en het was erg warm dus we besloten om lekker naar de villa te gaan. Onderweg nog een fles azijn gekocht (de hele auto rook er inmiddels naar) en met Tess hadden we het ergste nu gehad, de pijn werd minder. Gelukkig maar. onderweg zagen we nog een winkel met vissersbenodigdheden en aangezien de mannen graag vanaf de steiger hun hengeltje uit wilden gooien werd daar even gestopt voor wat aas.

Dat werden garnalen. De verkoper kwamen we niet meer vanaf, hij bleef kletsen maar na 10 minuten stonden we buiten met een hengel voor Tess en een emmer garnalen.
Tim probeerde nog of we niet even nog een bezoekje aan de Walmart konden brengen maar nee.....een duik in het koele zwembad sprak ons meer aan.
's Avonds besloten we om 'SHOP TILL YOU DROP" in praktijk te brengen in de Miromar outlets. Even lekker buiten eten dachten we maar Tim, Elise en Tess besloten de airco op te zoeken binnen in het restaurant. Wij vonden het heerlijk aan de waterkant met Jasmijn.
De Miromar outlets vonden we mooi en goedkoop. Ik kocht voor Jasmijn twee Tommy Hilfigger shirts voor 8 euro per stuk (omgerekend). Elise kocht een paar echte Guess schoenen, Tim een zwembroek en ik een zonnebril van Guess. Bij Gap voor Jasmijn nog een rokje en shirtje. Tess en Rick hadden niks gekocht.
Nog een duik in het zwembad en in de Jacuzzi en ook deze enerverende dag is weer goed afgesloten.

Eindelijk showt Tim zijn sixpack..........

Alles in diepe rust.......

1. Wauw zeg, wat een huis en wat een uitzicht volgens mij voelen jullie je wel op z'n plek daar!;)
    Heerlijk dagje strand op de kwallenbeten na dus, balen voor Tess.

2. Tjemig, wat een prachtig huis zeg. Wij zitten volgende maand in Cape Coral, maar ons huis is niet zooo mooi!
    Balen alleen van de kwallenbeten, dat is nooit leuk.